کد خبر: 346716

روایت حامد کاشانی از اختلافات تا وحدت انقلابی‌ها؛

در شب وحدت پایداری و شورای ائتلاف چه گذشت؟/ مسئله لیست عدالتخواه‌ها چه بود؟

نهایتا به این جمع بندی رسیدند که آقای قالیباف و اطرافیانش در داخل لیست باشند و غیر از 3 مشترک، پایداری هشت کاندید در لیست داشته باشد و 19 کاندید شورای ائتلاف در لیست داشته باشد، اما متاسفانه بازهم آقای عادل و قالیباف قبول نکردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حجت الاسلام حامد کاشانی اخیرا در سخنرانی به مسئله انتخابات و وحدت نیروهای انقلابی پرداخته است. متن این سخنرانی به شرح زیر است:

ماجرای لیست وحدت از آنجایی شروع شد که نزدیک به یک هفته به انتخابات دیدم که هیچ تحرکی در تهران دیده نمی شود، با بعضی از دوستان مثل آقای سرلک، بی آزار، جبرائیلی و دیگران تماس گرفتم و ابراز نگرانی کردم. موضوعی که برای ما مهم است مشارکت حداکثری خواهد بود که فضای الان اینطوری نیست. یکی از ناکارآمدی دولت ضعیف، یکی به خاطر گلایه های اقتصادی مردم و یک بخشی دیگر نیز قهر کردن کسانی است که کمتر با انتخابات قهر می کردند البته مسئله دیگر این بود که مردم نمی دانستند که به چه کسی رای دهند. یک دلیل هم این بود که وقتی از بدنه حزب الهی سوال می کردیم آنها می گفتند که یک شورای ائتلافی وجود دارد و بنده هم که زیاد در این فضای سیاسی نبودم به آنها می گفتم که انشاللله موفق باشید.

البته شورای ائتلاف از بنده دعوت کرد که در لیست باشم و بعد از آن پیشنهاد دادن که در لیست تعیین نامزدها باشم، که البته بنده از آقایان عذرخواهی کردم.

این گذشت تا اینکه دو لیست مطرح شد، یک لیست شورای ائتلاف داد، که بسیار بدی بود که اتفاق بدتری افتاد و آقای قالیباف گفت من این لیست را قبول ندارم و یک لیست مجددی بسته شد و آن لیست مجدد نیز بسیار لیست بدی بود که حداقل به 12 نفر آن لیست نمی شد به آنها رای داد.

جبهه پایداری نیز از طرف دیگر لیست داد که نزدیک 15 نفر آنها از لحاظ کارآمدی نمی توانستیم نمره بالا بدهیم. لذا هر دو لیست جبهه پایداری و شورای ائتلاف مورد قبول بدنه اجتماعی جریان انقلاب واقع نشد و یک ابهام و سرگیجه بزرگی در جامعه بود که همه منتظر این بودند که این دو گروه به یک لیست برسند.

هرچه جامعه را نگاه می کردیم میدیدم که بدنه اجتماعی این دو لیست را نپذیرفتند. ما نمیدیدم کسی عکس پروفایل خود را لیست ها قرار دهد. حتی سر لیست ها هم راضی نبودند. چیزی در این بین اهمیت داشت، مشارکت حداکثری بود.

لذا یک شبی در منزل آقای سرلک جلسه ای گذاشتیم و اول این مسئله را مطرح کردیم که خودمان به چه کسی می توانیم رای دهیم. آن کسایی که میشناختیم حدود 17 نفر بود. فردای آن روز مطلع شدیم که آقای پناهیان نیز به دنبال یک لیست دیگر هستند که آن لیست نیز به دنبال افراد اصلح بودند نه کیف کش  و داماد و... کسی.

تا اینکه به این نتیجه رسیدیم که اگر این دو جریان نتوانستند به وحدت برسند خودمان یک لیست وحدت منتشر کنیم. لذا یک لیست وحدتی پس از چند شبانه روزی به دست آوردیم. بعد از آن تصمیم به انتشار آن گرفتیم اما دیدیم که از حاج منصور ارضی تا عدالتخواه ها و.... نیز لیست های خود را منتشر کرده اند و این لیست ما سرگیجه مردم را بیشتر می کند.

پس از آن تصمیم گرفتیم به سراغ کسایی برویم که به دنبال وحدت نبودند، لذا با دوطرف جریان پایداری و شورای ائتلاف صحبت کردیم.

ما دنبال این بودیم که مردم به آرامشی برسند و این سرگیچه به پایان برسد. ما نمیخواستیم که کسایی به سر کار بیایند که نماد ناکارآمدی باشند.

در این بین، بعد از رفت و آمدهای فراوان جبهه پایداری از چند خط قرمز خودش کوتاه آمد و حیثیت خودش را داد، مثلا می گفتند که ما آقای قالیباف را قبول نداریم و یکسری از اطرافیان ایشان را نیز قبول نداریم. ایده هایی مطرح شد مثلا پایداری می گفت، ده نفر از لیست شورای ائتلاف را ما انتخاب می کنیم، شورای ائتلاف نیز 10 نفر از لیست پایداری انتخاب کند و مابقی نیز از لیست ائتلاف تعیین شود و نهایتا به این جمع بندی رسیدند که آقای قالیباف و اطرافیانش در داخل لیست باشند و غیر از 3 مشترک، پایداری هشت کاندید در لیست داشته باشد و 19 کاندید شورای ائتلاف در لیست داشته باشد، اما متاسفانه بازهم آقای عادل و قالیباف قبول نکردند.

24 ساعت دوباره گذشت و شورای ائتلاف دنبال این بود بیش از 5 نفر بیشتر سهمیه در لیست ندهد. ما تصمیم گرفتیم چند نفری در همان ایام به سراغ بزرگان شورای ائتلاف از جمله حداد عادل و قالیباف برویم و اعتراض رسمی خودمان را اعلام کنیم. و حتی رسانه ای کنیم و اعلام کنیم که این افراد به جبهه انقلاب در حال آسیب رساندن هستند.

به هر حال لیست وحدت شکل گرفت اما اتفاقاتی در این بین افتاد......

ادامه متن و صوت کامل این سخنرانی از لینک زیر بشنوید:


دانلــود

مرتبط ها